سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مک بوک

مک‌بوک (به انگلیسی: MacBook) یکی از سری لپ‌تاپ‌های تولیدی شرکت اپل بوده است. مک‌بوک که در ماه مه سال 2006 توسط شرکت اپل معرفی شد، در واقع جایگزینی برای لپ‌تاپ‌های iBook G4 و لپ‌تاپ‌های 12 اینچی سری پاوربوک همین شرکت بود که وجه تشابه آن‌ها استفاده از پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل می‌باشد. شرکت اپل، مک‌بوک را در راستای اهدافی مانند آموزش و فروش در بازارهای مصرف ارائه نمود و در اکتبر سال 2008 با معرفی این برند بعنوان یکی از پرفروشترین لپ‌تاپ‌های آمریکا توسط گروه ان‌پی‌دی، شرکت اپل به یکی از عمده اهداف خود در ارائه این سری از لپ‌تاپ‌ها نایل شد.
مدل‌ها
مک‌بوک در دو نوع طراحی ارائه شد: طراحی اولیه با پوشش پلی کربنات ارائه شد و اولین مدل مک‌بوک بعد از سری لپ‌تاپ‌های iBook G4 محسوب می‌شد ولی طراحی دوم که توانست بازار فروش را از آن خود کند، با پوشش آلومینیومی ارائه گردید که با معرفی آن در اکتبر 2008، قیمت سری اول مک‌بوک رو به کاهش گذاشت.
توقف تولید
این سری از محصولات اپل از سال 2012 دیگر تولید نمی‌شود و جای خود را به مک بوک ایر و مک بوک پرو در 2 سایز مختلف داده است.
جدیدترین انواع مک بوک
مک بوک پرو 2021 و پس از آن مک بوک پرو 2020 از جدیدترین انواع مک بوک های تولید شده توسط شرکت بزرگ اپل به حساب می آیند.
اطلاعات بیشتر درباره مک بوک پرو 2021
مک بوک های 2021 از تراشه M1 Pro جدید و M1 Max Apple Silicon پشتیبانی می کنند که دارای پیشرفت های بزرگ در CPU و GPU، افزایش رم، نمایشگرهای جدید و … است. در جریان رویداد “Unleashed” اپل در 18 اکتبر، این شرکت مدل دیگری از Apple Silicon را به فهرست خود اضافه کرد. اپل سرانجام مک بوک پرو 14 اینچی را با سیلیکون اپل روانه بازار کرد، اما به دلایلی مدل 13 اینچی را در خط تولید نگه داشت.
منبع: ویکی پدیا