سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش وینتیج؛ بهترین انتخاب برای خانه های مدرن

فرش ها از جمله منسوجاتی هستند برای پوشش دهی کف از آن ها استفاده می شود. تقسیم بندی های مختلفی بر روی فرش ها صورت گرفته است. در یک نگاه می توان آن ها را به دو دسته ی فرش های ماشینی و دستبافت تقسیم کرد و از منظر دیگر طرح و نقش فرش ها هستند که دو دنیای مدرن و کلاسیک را بوجود آورده اند.

فرش وینتیج در زمره ی فرش های مدرن قرار دارد. این فرش ها به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارند، بهترین گزینه برای دکوراسیون های مختلف به خصوص دکوراسیون مدرن هستند.




اما چه چیز باعث می شود که فرش های وینتیج بهترین گزینه برای دکوراسیون های مدرن باشند؟

در این قسمت همراهمان باشید تا علاوه بر شناخت فرش های وینتیج، قسمت های مختلف این فرش را بررسی کرده تا به پاسخ درست این پرسش دست پیدا کنیم.

 

 طرح و رنگ در فرش های وینتیج یا کهنه نما

 دیر زمانی نیست که فرش های وینتیج در فرهنگ ما ایرانی ها جای گرفته اند. با این وجود به خوبی توانسته اند اصالت فرش های ایرانی را در تار و پود خود بتابند. هنگامی که در نگاه اول این فرش ها را می بینیدگمان می کنید که سالیان درازی ست که از تولید این فرش ها می گذرد و حتی قدمت چند ده ساله را برای آنها در نظر می گیرید اما درحقیقت این چنین نیست. این فرش ها تازه بافت هستند و تنها ظاهری کهنه دارند.

فرش های وینتیج از تنوع قابل توجهی در طرح و نقش برخوردار هستند و با توجه به نیاز بازار تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید فرش های وینتیج کرده اند. فروشگاه دکتر فرش نیز به منظور تامین خواسته ی مصرف کنندگان طرح های مختلفی از فرش های وینتیج را عرضه کرده است.

طرح هایی که برای فرش های وینتیج در نظر گرفته می شود هم برای دکوراسیون های مدرن و هم کلاسیک کاربردی ست. در واقع فرش های وینتیج همچون حلقه ای دو دنیای کلاسیک و مدرن را به هم پیوند داده است.

فرش های وینتیج با وجود اینکه در سبک های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند برخی المان های دنیای سنتی را مورد استفاده قرار داده اند و بر این اساس، به سبک مدرن نیز از اصالتی ارزشمند بخشیده اند.در برخی از نقوش فرش های وینتیج تقارنی که در سبک کلاسیک وجود دارد را نخواهید دید و تنها برخی از اشکال ساده و نقوش هندسی را هستند که توجه شما را جلب خواهند کرد اما قصه به همین جا ختم نمی شود. اگر تمایل دارید نگاره هایی از طرح های سنتی را دکوراسیون مدرن خود به کار ببندید در برخی از فرش های وینتیج می توانید طرح های افشان، لچک ترنج و... را استفاده کنید و زیبایی دکوراسیون خود را دو چندان کنید.

همچنین فرش های وینتیج به صورت برجسته بافته شده اند و این برجستگی علاوه بر زیبایی بصری که به فرش ها بخشیده اند، به راحتی قابلیت شست و شو را دارند.

 

 رنگ در فرش های وینتیج

تنوع و تعداد رنگ در فرش های مختلف وینتیج متفاوت است. در این فرش های ماشینی می توان 8 تا 22 رنگ مختلف و یا نزدیک به هم را دید.

 از جمله ویژگی هایی که در سبک مدرن وجود دارد، طیف های رنگی متنوع است و در دنیای مدرن هم رنگ های تیره را شاهد هستیم و هم طیف رنگی روشن.به منظور بهره مندی از این تنوع رنگی، می توانید فرش مورد نظر خود را در دکتر فرش خریداری کنید.

برای برخی که طیف های رنگی تیره را در دکوراسیون خود می پسندند با توجه به این که در فرش های سنتی کمتر نمونه هایی از آن ها را شاهد هستیم، فرش های وینتیج به خوبی این نیاز را پوشش داده اند.

علاوه بر این در طیف رنگی فرش های روشن نیز، فرش های وینتیج به خوبی درخشیده اند و می توانند درکوراسیون های مدرن و تیره تضاد زیبایی را ایجاد کنند.

 همچنین شما می توانید فرش های وینتیج را در طیف رنگی خنثی نیز برای دکوراسیون مدرن خود خریداری کنید که به شما امکان هماهنگی یا به اصطلاح ست شدن با سایر رنگ ها رو نیز می دهند.

 

شانه و تراکم فرش های وینتیج

فرش های وینتیج نیز به مانند سایر فرش های ماشینی دارای شانه و تراکم هستند. عموما این فرش ها در قالب های 500 شانه، 700 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه و در تراکم های 2100 توسط تولید کنندگان بافته می شوند. با توجه به تنوعی که از فرش های وینتیج در دکتر فرش وجود دارد، می توانید نمونه های مختلفی از این فرش ها را خریداری کنید. متناسب با شانه و تراکم قیمت فرش های وینتیج نیز تغییر می کند. البته با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید مدل های مختلفی از فرش های وینتیج را خریداری کنید.

 

منبع:مرورنیوز