سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاور ریشه فرش بهترین روش محافظت از ریشه فرش

کاور ریشه فرش محافظت از فرشها

کاور ریشه فرش یک روش بسیار معقول، منطقی، به صرفه (از نظر مالی و زمانی) است که صرفا جهت زیبایی افزایش ارزش و اهمیت فرش شما به کار می رود و باعث افزایش عمر ریشه های فرش شما می شود.

 

ریشه های فرش و مشکلات آن

ریشه فرش یکی از قسمت هایی است که بسیار در معرض دید بوده و به فرش جلوه خاصی می بخشد. هرچند ریشه های فرش به علت نازکی و ظریف بودن بیشتر در معرض آسیب و پارگی هستند اما پا خوردن فرش ها می تواند موجب کثیفی و پوسیدگی آن ها شود. علاوه بر این موارد، ریختن مواد مختلف نیز می‌تواند موجب پوسیدگی ریشه ها شود.


فرشی را که روی زمین پهن می‌کنید به مرور زمان دچار کثیفی می‌شود و این شامل هر دو نوع فرش یعنی دستبافت و ماشینی میشود. ریختن مواد غذایی روی فرش، رفت و آمد و سایر موارد در نهایت سبب آلودگی و کثیفی فرش شما می شود. بر همین اساس بسیاری از کسانی که به دنبال خرید فرش هستند فرش های تیره را به فرش هایی با زمینه روشن ترجیح می دهند تا از آلودگی های زودرس در امان بمانند. اما مشکلی که برای همه فرش ها وجود دارد این است که هر اندازه که فرش تیره باشد اما همچنان ریشه فرش در معرض آلودگی قرار دارد.


فرش ها دارای ریشه های سفید و شیری رنگ هستند که خیلی زود کثیف می‌شوند و با توجه به رفت و آمدها نیز ریشه ها شکل نامنظمی به خود می گیرند. به همین دلیل احتمال پوسیدگی ریشه فرش در بلند مدت بالا می رود و در نهایت موجب آسیب دیدن بدنه اصلی خواهد شد به همین دلیل است که باید به محافظت از ریشه فرش توجه ویژه‌ای شود.
محافظت از ریشه نه تنها زیبایی فرش شما را حفظ خواهد کرد بلکه موجب می شود که هزینه های زیاد بر شما برای تعمیر و بازسازی تحمیل نشود.

 

طریقه استفاده از محافظ ریشه فرش

1- ابتدا یک طرفه ریشه فرش را در حد لازم به داخل فرش تا کرده و ریشه را مرتب کنید، سه سانت از محافظ را بیرون از فرش و ریشه نگه داشته و با جدا کردن نوار کاغذی، از قسمت آغازین ریشه اقدام به چسباندن کرده و تا انتها ادامه دهید.
2- سپس فرش را به حالت اولیه برگردانید و با برس یا شانه ریشه ها را مرتب کرده و با جدا کردن نوار کاغذی از قسمت آغازین (روی ریشه) فرش چسبانده و تا انتها ادامه دهید.
3- شما می توانید محافظ را همراه با ریشه ها به زیر فرش تا کرده و یا به همان شکل معمول ریشه ها استفاده نمایید.

منبع: ویرگول