سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش کهنه نما بخریم یا فرش 1200 شانه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حال حاضر فرش‌های ماشینی از المان‌های بسیار تأثیرگذار برای زیباسازی دکوراسیون فضای داخلی محسوب می‌شوند. بر همین اساس، ردپای این محصولات در خانه‌های اغلب ایرانیان به صورت ملموس به چشم می‌خورد. در یک نگاه کلی، فرش‌های موجود در بازار به دو دسته فرش ماشینی کلاسیک و فرش ماشینی مدرن و فانتزی تقسیم می‌شوند. در این میان، فرش کهنه نما به علت طرح و نقشه متفاوت، اقبال و توجه طرفداران فرش ماشینی را به دنبال داشته است.

در سال‌های اخیر، صنعت فرش ماشینی تغییر و تحولات چشمگیری را تجربه نموده است. دستاورد اصلی تحولات ایجاد شده، ارائه فرش‌های دارای نقشه‌های متفاوت، به منظور پاسخگویی سلیقه‌های مختلف می‌باشد. بدون تردید، فرش از آیتم‌های حائز اهمیت برای جذابیت بخشی به فضای مورد استفاده تلقی می‌گردد.

در طی این سال‌ها، فرش‌هایی اصطلاحاً رنگ پریده و دارای رنگ کهنه، نگاه بسیاری از دوستداران فرش را به خود معطوف ساخته است. این فرش‌ها با عنوان فرش کهنه نما یا وینتیج شناخته می‌شوند.

فرش کهنه نما ترکیبی از نقش و نگاره‌های فرش سنتی بوده که رگه‌هایی از سبک مدرن در آن تنیده می‌شود. در فرش‌های کهنه نما الگویی از نقشه‌های قدیمی و کهن به چشم می‌خورد.

ظاهر عتیقه گونه فرش‌های وینتیج، جایگاه ویژه ای را برای این نوع فرش ماشینی در دکوراسیون سبک مدرن به ارمغان آورده است. فرش‌های کهنه نما نه تنها در داخل ایران، بلکه در ورای مرزهای کشور نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

تجلی اصالت و هویت فضا با فرش کهنه نما

فرآیند تولید فرش کهنه نما با استفاده از آخرین تکنیک‌های طراحی و به وسیله ماشین آلات پیشرفته صورت می‌گیرد. برای به تصویر کشیدن ظاهر رنگ پریده و کم رنگ این نوع فرش، از تکنیک‌های خاصی مانند شستشو با مواد شیمیایی، استفاده می‌شود.

فرش ماشینی کهنه نما تکه دوزی یا چهل تکه، فلت، جزیره‌ای و سنگ شور شده، از مدل‌های این نوع فرش پرطرفدار قلمداد می‌گردند.

فرش وینتیج با نقش و نگاره‌های منحصر به فرد خود، جذابیت بصری خیره کننده ای در دکوراسیون داخلی منعکس می‌سازد.

تنوع طرح و نقشه بسیار بالا، هارمونی و توازن فرش ماشینی کهنه نما را با همه سبک‌های دکوراسیون، اعم از سنتی و مدرن، فراهم آورده است. فرش‌های وینتیج در فضا همانند فرش‌های دستبافت قدیمی جلوه نمایی می‌کنند. به عبارت دیگر، فرش کهنه نما هویت و اصالت را در چیدمان فضا القا می‌کند.

 

طیف رنگی فرش‌های کهنه نما به یک بازه رنگی خاص و ویژه محدود و محصور نمی‌شود. در تاروپود این فرش شاهد جلوه گری بازه رنگی متنوع اعم از رنگ‌های شاد، شاخص و خنثی هستیم. بدون اغراق، یکی از عناصر تاثیرگذار برای تبلور پویایی و نشاط در فضا، به انتخاب فرش ماشینی کهنه نما اختصاص پیدا می‌کند. انعطاف پذیری بسیار بالای این نوع فرش ماشینی، شکل و شمایل متفاوتی را برای دکوراسیون فضای داخلی رقم می‌زند. علاوه براین، فرش‌های وینتیج و کهنه نما، از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی فرش‌های دارای قدمت بالا به حساب می آیند.

 

فرش کهنه نما یا فرش 1200 شانه

فرش‌های ماشینی علاوه بر طرح و نقشه، از لحاظ نوع بافت، جنس نخ خاب و شانه با یکدیگر از تفاوت‌های محسوسی برخوردار می‌باشند. بارزترین و شاخص ترین تفاوت فرش‌های ماشینی ریشه در تراکم و تعداد شانه دارد. فرش کهنه نما و فرش ماشینی 1200 شانه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در مقایسه با یکدیگر از تفاوت‌های ریز و درشتی بهره مند هستند. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مدل فرش ماشینی می‌پردازیم.

 

ضخامت: از نظر ضخامت غالباً فرش‌های کهنه نما معمولاً ضخامت بیشتری دارند و تراکم انها کمتر است، البته این نوع فرشها در تراکم‌ها و شانه‌های مختلف از 400 شانه تا 1200 شانه بافته می‌شوند. از نظر طرح و نقشه این مدل فرش ماشینی از تنوع بسیار بالایی بهره می‌برد. فرش ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600 و در رنگ‌های یونیک و منحصر به فرد در سطح بازار موجود می‌باشد. در صنعت فرش، تعداد شانه و ضخامت یک فرش با یکدیگر، دارای رابطه معکوس هستند. براین اساس، با افزایش تعداد شانه، ضخامت فرش کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، فرش‌های کهنه نما از ضخامت بیشتری در مقایسه با 1200 شانه برخوردار می‌باشند. همچنین، ضخامت بیشتر دوام بیشتر فرش را به دنبال دارد.

دوام و لطافت: جنس الیاف و نخ خاب به کار رفته در فرش 1200 شانه، نخ اکریلیک هیت سیت بوده که فاقد هرگونه حساسیت و پرزدهی می‌باشد. ولی در فرش‌های کهنه نما که در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود به ترتیب بهترین آنها نخ بامبو (که در ایران بسیار کم تولید می‌شود و بسیار گران قیمت است) ولی نخ اکرلیک در اکثر فرشها مورد استفاده قرار می‌گیرد والبته در فرش کهنه نما از نخ ویسکوز و پلی استر نیز بسیار استفاده می‌شود. براین اساس، هر دو مدل فرش ماشینی دارای لطافت و ظرافت منحصر به فردی هستند. دوام فرش با ضخامت آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. به همین جهت، فرش ماشینی کهنه نما از دوام بالایی بهره می‌برد. همچنین، شانه و تراکم بالای فرش ماشینی، افزایش لطافت و ظرافت محصول را در پی دارد. بنابراین، طول عمر فرش ماشینی 1200 شانه، به نسبت فرش ماشینی کهنه نما بیشتر می‌باشد.

 

نحوه خرید اینترنتی فرش کهنه نما

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش، از مراجع اصلی و معتبر فروش غیر حضوری و آنلاین فرش کهنه نما در سطح کشور محسوب می‌شود. در این فروشگاه مدل‌های جدید و به روز فرش ماشینی کهنه نما و فرش 1200 شانه، با قیمت مناسب در دسترس خریداران و مشتریان قرار می‌گیرد.

طرح‌های یونیک و متفاوت، عرضه محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه، ارسال رایگان، هفت روز ضمانت بازگشت، امکان پرداخت در محل، تضمین اصالت کالا و پشتیبانی 24 ساعته را می‌توان از مزایای شاخص فروشگاه اینترنتی دیجی فرش برشمرد.

احساس یک خرید فوق العاده، ماندگار و خاطره انگیز را با دیجی فرش تجربه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر