سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین قیمت فرش ماشینی


آخرین قیمت فرش ماشینی

فرش کالایی بسیار ارزشمند و مهم برای ما ایرانی ها تلقی می گردد . تا جایی که گاهی محوریت دکوراسیون منزل را بر عهده می گیرد و بقیه لوازم منزل بایستی بتوانند خود را فرش اصیل ایرانی هماهنگ و همراه کنند.

با توجه به هزینه نسبتا بالای خرید فرش، نیاز است که حتما تحقیقات و مشورت های لازمه را با کارشناسان و افراد خبره انجام دهیم تا بتوانیم بهترین خرید و انتخاب را داشته باشیم.

در این مقاله سعی می کنیم عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی را با هم مرور کنیم .پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


فاکتورهای موثر بر قیمت فرش ماشینی

عوامل بسیار متنوعی بر قیمت فرش ماشینی اثرگذار هستند که ما به اختصار به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. جنس الیاف

در واقع به عنوان اولین فاکتور از مجموعه عوامل موثر برقیمت فرش ماشینی می توان به جنس الیاف به کار برده شده در بافت فرش اشاره کرد.

به عبارت دیگر هر چه الیاف طبیعی تر باشند، قیمت فرش گران تر خواهد بود و همین موضوع سبب گشته است که فرش های دستباف قیمت های نسبتا بالایی داشته باشند چرا که در بافت اکثر آن ها از الیاف طبیعی استفاده می گردد و دقیقا به همین دلیل، فرش های ماشینی که با الیاف مصنوعی بافته می شوند قیمت پایین تری نسبت به فرش های دستباف دارند.

بنابراین با توجه به نوع فرشی که قصد خرید آن را دارید و همچنین بودجه ای که برای خرید فرش کنار گذاشته اید، حتما به جنس الیاف آن توجه کنید.

البته ذکر این نکته هم لازم به نظر می رسد که تشخیص جنس الیاف برای کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند، کار راحتی نیست به همین دلیل پیشنهاد می شود از فروشگاهی خرید کنید که به آن اعتماد دارید.

2. شانه و تراکم فرش

به عنوان دومین معیار تعیین قیمت فرش ماشینی می توان به شانه و تراکم فرش اشاره نمود.

شانه ( تراکم عرضی) در واقع تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش می باشد.و تراکم تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش.

برای اینکه بیشتر با مبحث شانه و تراکم آشنا شویم کمی در این باره با هم صحبت می کنیم.

بر خلاف تشخیص جنس الیاف فرش، تشخیص شانه و تراکم فرش کار آن چنان سختی نیست و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

برای تشخیص شانه فرش کافی است آن را به پشت برگردانید و 10 سانتی متر از عرض فرش را با خط کش جدا کنید. حالا کافیست شروع کنید به شمارش تعداد گره های موجود در این 10 سانتی متر .حالا بنابر تعریف شانه، باید تعداد گره در یک متر از غرض فرش را به دست بیاوریم .برای این کار کافیست عدد حاصله را در 10 ضرب کنید تا تعداد گره های موجود در 100 سانتی متر ( یک متر ) به دست بیایید.

به عبارت دیگر اگر تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از عرض فرش، 70 عدد باشد ، شما یک فرش 700 شانه دارید.اگر این تعداد، 120 باشد، فرش شما 1200 شانه خواهد بود و اگر این تعداد به 150 گره برسد، شما یک فرش 1500 شانه مرغوب دارید.

برای به دست آوردن تراکم کافییست همین محاسبات را در طول فرش حساب کنیدو عدد به دست آمده را در 3 ضرب کنید.

به عبارتی فرش های 700 شانه معمولا دارای تراکم 2100 هستند

فرش های 1200 شانه بایستی تراکم 3600 را داشته باشند و فرش های 1500 شانه تراکم 4500 را داشته باشند.

3. برند تولید کننده ی فرش

به عنوان سومین عامل و فاکتور می توان گفت که برند تولید کننده فرش می تواند بر قیمت فرش ماشینی تاثیر داشته باشد.

برندهایی نظیر، قیطران، فرش مشهد، محتشم، برنتین، مهدیان و… از برندهای معتبر و معروف تولید کننده فرش در ایران هستند که سالیانه به کشورهای بسیاری صادرات نیز دارند.

چند توصیه برای خرید فرش ماشینی:

  • سعی کنید حتما نسبت به فروشگاه فرشی که قصد خرید از آن را دارید اعتماد کامل حاصل کنید.
  • قیمت پایین را به عنوان تنها فاکتور موثر بر انتخاب در نظر نگیرید.
  • سعی کنید قبل از تصمیم نهایی برای خرید، حتما انواع مختلف فرش ها در ابعاد و طرح و نقش های مختلف را ببینید تا از خرید خود پشیمان نشوید